fbpx Uden ror skejer man ud | Dansk Søredningsselskab

Assistance

Nødsituationer:
Kontakt Lyngby Radio på VHF kanal 16 og aktivér eventuelt alarmknappen, hvis din VHF radio er med DSC.

Har du ikke VHF kan du Kontakte Forsvarets Operationscenter på telefon +45 72850000 (døgnbemandet)

Ikke nødsituationer:
Assistance til nærmeste havn
– kontakt vagthavende på den nærmeste DSRS station

Skjul kort

• Mod nord: Tunø, Nordsamsø

Udsigt agterud

Uden ror skejer man ud

Vi blev kaldt op om en Maxi 999, der, undervejs fra Køge, havde mistet roret ud for Tisvildeleje. Fornuftigt kalde de station Lynæs og vi fik Rescue THYRA afsted. Vejret var 8 - 10 sm og moderate bølger, så vi kom relativt hurtigt derud.

Fremme fik vi langt slæbetov ombord og vendte om mod Hundested. efter ca. 1time og 50 minutter, nu med søen lige ind i stævnen, var det knap så sjovt, også fordi den rorløse båd hele tiden skejede ud, men vi kom til Hundested, svinebandt båden til Reacue THYRA i færgehavnen og derfra slæbte vi den til servicekajen.

Efter lidt papirarbejde returnerede vi til Lynæs

Ejeren var medlem ad DSRS

Andre aktioner udført af DSRS Lynæs

På grund

Vi blev kort før middag kaldt ud til en båd, der havde revet sig løs fra sin fortøjning og drevet ind på "Tandstumperne" lige syd for Kronprins Frederiks bro

Efter søgning af person

Stationen modtog opkald fra JCC vedrørende eftersøgning af person i Roskilde fjord. den nordlige del af fjorden blev afsøgt i samarbejde med helikopter og
Alarm

Grundstødning

Kl. 15.00 modtog stationen opkald vedr. En sejlbåd som i det dårlige vejr var gået på grund. Melding lød på at båden skulle ligge imellem Dragerup og Holbæk

Maxi 68 på grund

Maxi 68 på grund lidt udenfor Holbæk havn. Rescue Thyra var hurtigt frem og fik en del arbejde med at trække den uheldige sejler fri. På vej tilbage til

De støtter os

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Gå ikke klip af vores nyhedsbrev ! Vi udsender et nyhedsbrev 6-8 gange om året, med nyheder, tips & tricks, gode tilbud fra vores samarbejdspartner samt anden god information. Tilmeld dig i dag og vær med !