Bøjet motorben efter påsejling af en sten
Sent torsdag aften, nærmere betegnet kl. 23, bliver vi kontaktet af vores kære kollegaer fra DSRS København. Der ligger en motorbåd ved Aflandshage. De har ikke kunnet få en korrekt position på havaristen. Vi prøver også, men det er ikke helt nemt, og han har ikke så meget strøm tilbage på mobilen. Vi får assistance fra JRCC og Lyngby Radio, som hurtigt kan hjælpe os med den korrekte position. Rescue Saga sejler afsted med 3 gode besætningsmedlemmer. De finder havaristen, som er drevet ud på lidt dybere vand. De har ramt en sten og bøjet deres motorben. Vi tager dem på slæb mod Ishøj Havn. Det tog ca. halvanden time. Derefter kunne vi returnere til Køge Marina, hvor vi ankom kl. 03, godt trætte.

