Spørgsmål og svar

Vi har samlet nogle af de mest almindelige spørgsmål vi får og giver dig her svaret på dem.

Hvordan bliver jeg medlem?

At blive medlem har vi gjort så let som muligt :) Du går ind på www.dsrs.dk/bliv-medlem udfylder felterne, og så vælger du hvordan du vil betale nu og fremover.

Jeg vil gerne melde mig ud

Vi er selvfølgelig kede af, at du forlader os, men vi ved også godt, at livet som vinden kan være omskiftelig.
Vi glæder os til den dag, du kommer tilbage på bølgerne med os.
Du kan melde dig ud via dette link www.dsrs.dk/udmeld
Husk at du selv skal slette evt. betalingsaftaler i betalingsservice og mobilepay. Du kan fortsat få mails fra os såfremt du er tilmeldt vores nyhedsbrev eller andet, disse skal du selv framelde dig.

Jeg vil gerne støtte jer, hvordan gør jeg det ?

Der er flere måder at støtte os på. Du kan give en donation, og hvis du samtidig tilføjer dit CPR nummer, så kan du opnå skattefradrag.
Der er også andre måder at støtte os på, du kan læse meget mere om det her www.dsrs.dk/stoet

Hvor dækker i ?

Du kan se et kort over vores stationer på https://dsrs.dk/stationer

Jeg har 2 både, skal jeg have 2 medlemskaber ?

Nej, det behøves ikke, du får dog kun et årsmærke pr. medlemskab, men det at være medlem hos DSRS, er ligesom når man støtter f.eks. Kræftens Bekæmpelse, her går pengene så bare til at drive vores stationer.

Jeg har betalt, men ikke modtaget mit årsmærke!

Vi sender med PostNord, så der kan gå nogle dage inden du modtager fra vi har afsendt det, vi prøver at få afsendt hver dag.
Hvis der er gået for mange dage, så kontakt os på [email protected] så kigger vi på det.
www.medlemsportal.dsrs.dk kan du også logge ind, og se om din betaling er blevet registret hos os, og hvornår.

Jeg vil gerne være frivillig, hvordan gør jeg ?

Du kan læse mere om at være frivillig samt hvordan på https://dsrs.dk/frivillig-i-dsrs

I har ikke en station nær mig, kommer der en ?

På sigt, vil vi rigtig gerne være landsdækkende, men indtil videre har vi lagt en strategiplan frem til 2025 med 5 stationer, som vi rigtig gerne vil have opført. Den finder du her https://dsrs.dk/strategiplan-2025

Min vimpel er slidt, hvor kan jeg finde en ny

Du kan på vores shop, købe en ny vimpel. www.dsrs.dk/webshop der finder du vimplen som du kan købe.

Hvad gør jeg hvis uheldet er ude ?

Er der fare for liv, så kontakt ALTID 1-1-2 hvis muligt, eller kald over kanal 16.
Er der ikke fare på færde, så kan du altid kontakte en af vores stationer, her er vagthavende altid klar på telefonen. Du finder telefon nummer til stationerne her www.dsrs.dk/stationer

Jeg har modtaget en MAIL / SMS fra jer ?

Vi sender løbende mails ud via vores nyhedsbrev, samt informationer til medlemmer, der er typisk i forbindelse med at du før har været enten medlem hos os, eller har givet en donation.
Dansk Søredningsselskab er ikke omfattet af Markedsføringsloven, og derfor kan du godt modtage informationer og andet fra os, uden forgående samtykke.

Vi er flere om samme båd, skal alle være medlem?

Det behøver i ikke, der er ikke tale om et abonnement som man kender det fra vejhjælp f.eks. Men om en støtte til foreningen således vi kan drive den og udvikle den.
Så derfor er det helt fint, hvis I blot har meldt en af jer ind. Dog må i selvfølgelig gerne melde jer ind alle sammen, såfremt i synes det er så god en sag. Og ellers kunne man jo overveje om man skulle donerer noget ved siden af samtidig. Så kan man også opnå fradrag via SKAT på donationsdelen.

Dækning i Norge, Sverige, Finland og Ålandsøerne.

Søredningsselskaberne i ovenstående lande, har en aftale om, at medlemmer af de andres selskaber, dækkes og hjælpes på lige vilkår som egne medlemmer. Så er man medlem af Dansk Søredningsselskab, kan man altså sagtens få hjælpe fra disse selskaber.
Skulle uheldet være ude, så skal du blot kontakte dem via måder som de beskriver, du kan læse meget mere om dem her.
Svensk Søredningsselskab - www.ssrs.se
Norsk Søredningsselskab - www.rs.no
Finsk Søredningsselskab - www.meripelastus.fi/porkkala/en/
Ålands Søredning - www.sjoraddningen.ax/en/start/

Jeg er blevet ringet op af en fra 32225740

I den kommende tid kan det være vi ringer til dig, vi ringer kun for at høre om du stadig har lyst til at være medlem, så hvis du står i vores system, men vi mangler en betaling, så vil du nok blive ringet op.
Vi arbejder sammen med All-Ears som har eksisteret siden 1995.
All Ears er en socialøkonomisk virksomhed som tager et udvidet ansvar, det gør de ved at de har folk ansat, primært med synshandicap, men også med andre funktionsnedsættelser .
Det er altså super søde mennesker som vil ringe dig op, og vi håber du vil tage godt imod dem hvis de skulle ringe til dig.

Jeg er medlem, men hvordan betaler jeg for det nye år?

Har du tilmeldt dig efter 1. januar 2022, så vil vi trække pengene automatisk via den betalingsform du har valgt (Betalingsservice, MobilePay eller via kreditkort)
Kontingent vil blive trukket 1. februar.
Ønsker du at skifte din betalingsmetode, så kontakt os via vores kontaktformular, så vil vi sende et link til dig, som du kan bruge og skifte din betalingsmetode.
Er du ikke tilmeldt automatisk betaling, så kan du også kontakte os.

Jeg kan se jeg har betalt via betalingsservice, men vil gerne melde mig ud.

Det er vigtigt at du sørger for at give os besked om din udmeldelse, det gør vi ved at benytte denne formular www.dsrs.dk/udmeld

Hvordan afviser jeg en opkrævning i Betalingsservice ?
Du skal gå til menupunktet "Betalinger" og finde den betaling, du ønsker at afvise. Ved at trykke på betalingen, får du vist detaljer for betalingen og nederst er der en knap til at afvise betalingen. Tryk på knappen for at afvise og bekræft afvisningen. Bemærk at du kun kan afvise indtil den 7. dag i måneden, hvor opkrævningen skal foretages.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Gå ikke klip af vores nyhedsbrev ! Vi udsender et nyhedsbrev 6-8 gange om året, med nyheder, tips & tricks, gode tilbud fra vores samarbejdspartner samt anden god information. Tilmeld dig i dag og vær med !